سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بزی که بره به دنیا آورد/ سر بزغاله و دم بره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پدیده ای نادر در روستای حاجی آباد بافق، یک بز، بره به دنیا آورده است.

به گزارش مهر، مالک این بز اظهار داشت: این بز تاکنون دوبار زایمان کرده و بزغاله به دنیا آورده است اما در نوبت سوم زایمان، به جای بزغاله، بره ای را به دنیا آورده که باعث شگفتی همگان شده است.

اما، میرزایی رئیس شبکه دامپزشکی بافق در این باره با بیان اینکه این موضوع از لحاظ علمی تائید نمی‌شود، عنوان کرد: باید منتظر ماند تا با بررسی‌های بیشتر از طریق انجام آزمایشات ژنیتکی و تحقیق بیشتر این موضوع اثبات شود.

سر این نوزاد تازه رسیده بیشتر شبیه بزغاله است و دم آن بیشتر شبیه بره است.

باید صبر کرد تا تکلیف بزغاله یا بره بودنش روشن شود.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

ثبت نام عمره مفرده آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت نام زائران ایرانی برای اعزام به سرزمین وحی خبر داد و همچنین زمان اعزام زائران ایرانی را دهه سوم دی‌ماه اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به هماهنگی وتمهیدات به عمل آمده و در صورت تحقق تمامی موارد پیش بینی شده انشاءالله اعزام زائران به عمره از دهه سوم دی‌ماه آغاز خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: درعملیات عمره سال 1392-1391 امکان اعزام تمامی  افرادی که دارای اولویت های 1 تا 300 ثبت نامی در سال 1387 عمره در بانک ملت باشند، و نیز آن دسته از افرادی که در گروه های اعزامی حد فاصل 10/4/91 تا 29/4/91 ثبت نام و واریز وجه کرده  و به دلیل عدم صدور روادید مشرف نشده اند در گروه های عمره فراهم شده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: برای دارندگان قبوض بانک ملی مربوط به سنوات 1386 و ماقبل آن متعاقباً تصمیم گیری و اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. همچنین تمام افرادی که در حد فاصل 05/01/1387 تا 05/03/1387 در شعب بانک ملت ثبت نام اولیه را انجام داده اند اینک با روش های مراجعه به سامانه اینترنتی بانک ملتwww.bankmellat.ir ،  ارسال شماره ثبت نام خود به مرکز پیام بانک ملت (شماره 200034)از طریق پیامک،  تماس با مرکز ارتباط تلفنی بانک ملت به شماره 1556، مراجعه حضوری به یکی از شعبه های بانک ملت می توانند از اولویت خود مطلع شوند.

این سازمان تاکید کرده است: تمامی افراد پس از اطلاع از اولویت خود، آن را حتماً  بر روی کارت ثبت نامی خود درج کنند تا در زمان ثبت نام براساس اولویت های اعلام شده به همراه گذرنامه معتبر (دارای حداقل 7ماه اعتبار نسبت به زمان پرواز واعزام)  به یکی از کارگزاران اعلام شده مراجعه داشته باشند.

اعلام گروه‌ها وثبت نام بصورت دو مرحله ای پیش بینی و در جراید استانی درج خواهد شد، که انشاءالله اطلاعات تکمیلی ولازم در این خصوص متعاقباً ظرف چند روز آینده از طریق رسانه ها و جراید به اطلاع عموم و واجدان شرایط تشرف خواهد رسید.

این نام نویسی برای افرادی است که در سال‌های گذشته ثبت نام داشته‌اند و هم‌اینک می‌توانند برای اعزام به سرزمین وحی جهت انجام مناسک عمره مفرده انتخاب کاروان کنند و سازمان حج و زیارت در حال حاضر نام نویسی جدیدی برای اعزام به عمره مفرده ندارد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 291709
تاریخ انتشار: 26 آذر 1391 - 08:36
جام جم آنلاین نوشت: پس از افزایش دو برابری هزینه اینترنت و تلاش برای افزایش نرخ مکالمه تلفن همراه این‌بار خبر می‌رسد تعرفه‌های مکالمه با تلفن ثابت به صورت پله‌ای تا نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ما، شرکت مخابرات ایران که تا پایان سال 89 به‌دلیل وجود مصوبه‌های زمان مدیریت دولتی این شرکت نتوانسته بود تعرفه‌های مکالمه تلفن ثابت را افزایش دهد در روندی چراغ خاموش سعی در اضافه کردن تعرفه‌های خود دارد.

اولین گام برای افزایش تعرفه تلفن ثابت که با چراغ سبز وزارت ارتباطات از تهران آغاز شد، یکسان سازی کد تلفن داخل استانی بود. با این حال گام دوم شرکت مخابرات ایران در افزایش نرخ تعرفه‌ها، یکسان کردن نرخ مکالمه برای ساعات مختلف شبانه‌روز است که اخیرا کلید خورده است.

براساس یک عرف پذیرفته شده که اکنون توسط اپراتورهای تلفن همراه نیز رعایت می‌شود، قیمت مکالمه در ساعات پایانی شب و ساعات ابتدایی روز، بسیار پایین‌تر از سایر ساعات پیک است لذا اپراتورها برای کاهش بار مکالمات در ساعات کاری و آسیب ندیدن تجهیزات خود زیر بارفشار مکالمات و ارتقای کیفیت خدمات مانند کیفیت مکالمه و کاهش زمان اتصال، مشتریان خود را ترغیب می‌کنند بخشی از مکالمات خود بویژه مکالمات طولانی و غیرضروری را در ساعات خلوت و غیر پیک انجام داده و به این ترتیب قیمت خدمات در این ساعات را گاه تا 70 درصد کاهش می‌دهند.

این امر در زمینه مکالمات خارجی و استفاده از اینترنت نیز وجود دارد. شرکت مخابرات ایران نیز تا همین اواخر به این عرف پایبند بود لذا بهای مکالمه با تلفن ثابت در ساعات غیر پیک ارزان‌تر از ساعات کاری بود اما اکنون این شرکت تعاملات تعرفه‌ای خود را به‌گونه‌ای تغییر داده است که قیمت مکالمه شما در ساعت مثلا سه بعد از نیمه‌شب با ساعت 11 صبح کاری هیچ تفاوتی ندارد.

به این ترتیب تمامی تخفیف‌ها و سیاست‌های قیمتی برای پخش مکالمات در ساعات مختلف روز از میان رفته است. در نهایت این‌که شما باید پول تلفن بیشتری بپردازید.

این گزارش می‌افزاید: این افزایش‌ها در حالی رخ می‌دهد که هنوز اطلاع‌رسانی دقیقی در این باره از سوی شرکت مخابرات انجام نشده و لذا معلوم نیست کم و کیف افزایش قیمت‌ها چگونه است و آیا نرخ مکالمات بین‌المللی نیز افزایش یافته یا خیر.

در این باره معاون نظارت بر خدمات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی (رگولاتوری )در این خصوص اظهار کرد: پیش از این 24 ساعت شبانه‌روز به سه بازه زمانی (هفت صبح تا 13)، (13 تا 21) و (21 تا هفت صبح) و با نرخ مکالمات متفاوت تقسیم می‌شد؛ نرخ مکالمات صبح بر اساس نرخ پالس مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، نرخ مکالمات ظهر یک سوم کمتر از نرخ پالس مصوب و مکالمات شب نصف نرخ پالس مصوب (نیم‌بها) محاسبه می‌شد.

حسن رضوانی افزود: از آنجا که تقسیم روز به سه بخش، جزو طرح‌های اختیاری شرکت مخابرات بوده، اقدام اخیر این شرکت برای یکسان کردن هزینه مکالمات کل روز، از نظر قانونی بی‌اشکال است.

معاون نظارت بر خدمات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تصریح کرد: اما در این اقدام، مخابرات به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی تخلف کرده‌ زیرا هنوز بیشتر مشترکان مخابرات از این تغییر آگاه نیستند لذا به مخابرات اعلام کرده‌ایم که به‌دلیل عدم‌اطلاع‌رسانی پیش از تغییر، مجاز به دریافت وجه بیشتر از مشترکان نیست.

بازی با فرمول‌ها

این گزارش می‌افزاید: به این ترتیب تعرفه مکالمه با تلفن ثابت که برای هر پالس 44.7 ریال بود هم‌اکنون به 51.30 ریال رسیده است، اما نکته نهفته دیگری نیز در این امر وجود دارد و آن این که پیشتر با مصوبه دیگری زمان محاسبه هر پالس کاهش یافته بود و این یعنی هزینه بیشتر برای هر ثانیه مکالمه.

در این زمینه دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس در بیستم آذرماه امسال با اشاره به افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت از ابتدای اسفندماه 1390 اعلام کرده است: دو نهاد مقررات‌گذار، ـ شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ـ به‌طور مستقل با تصویب دو مصوبه مجزا موجبات افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت را فراهم کردند.

ابتدا شورای رقابت یک فرمول کلی را برای افزایش قیمت یک پالس مکالمه‌ای تصویب کرد و سپس کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مدت زمان یک پالس مکالمه‌ای را کاهش داد.

مرکز پژوهش‌ها با توجه به وجود حدود 27 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور و تاثیر افزایش قیمت آن بر هزینه خانوارها، اسناد، مدارک، قوانین و مقررات موجود درخصوص افزایش تعرفه تلفن ثابت را بررسی کرده و افزوده است: بررسی حاضر نشان می‌دهد در صورت اجرای همزمان دو مصوبه، قیمت مکالمات تلفن ثابت افزایش چشمگیری خواهد داشت و با توجه به مدت زمان مکالمه این افزایش در استان‌های هم کد شده گاهی به 163 درصد و در استان‌های هم کد نشده به 128 درصد خواهد رسید.

‌لزوم تغییر در شرح وظایف وزارت ارتباطات

در همین حال دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این که تاکنون این شورا هیچ دخالتی در تغییرات وزارت ارتباطات نداشته، خاطرنشان کرد: شاید همزمانی صدور حکم جابه‌جایی وزیر سابق با آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی باعث شده که برخی این شورا را در این موضوع دخیل ببینند.

به گزارش ایسنا، مهدی اخوان بهابادی در پاسخ به این پرسش که طی هفته‌های گذشته برخی منابع آگاه بدون ذکر نام، اختلاف وزیر سابق با دبیر شورای عالی فضای مجازی را دلیل برکناری تقی‌پور دانسته‌اند، در توضیح نقش این شورا در جابه‌جایی و تحولات اخیر وزارت ارتباطات گفت: شورای عالی فضای مجازی به هیچ عنوان تا این لحظه به این موضوع ورود پیدا نکرده است.

اخوان بهابادی در عین حال خاطرنشان کرد: البته در هر صورت لازم است در شرح وظایف و ماموریت‌های وزارت ارتباطات تجدیدنظرهایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برای این بازنگری چند علت وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها بحث خصوصی‌سازی و واگذاری مخابرات است. سال 88 و در ابتدای دولت دهم خصوصی‌سازی این شرکت صورت گرفت و 30 شرکت مخابرات استانی، تلفن همراه و تلفن ثابت به بخش خصوصی واگذار شد و به این ترتیب وزارتخانه تبدیل به مادری شد که فرزندی متولد کرده که اکنون وزن آن فرزند حداقل 85 درصد وزن مادر است و عملا مادری که باقی مانده از نظر جثه بیشتر به یک کودک و حتی نوزاد شبیه است.

پس از این اتفاق و واگذاری مخابرات، وزارتخانه تا مدتی تا حدی برای شرح وظایف و ماموریت‌های خود دچار سردرگمی شد.

از سوی دیگر سازمان فضایی به‌عنوان یکی از بخش‌های قابل توجه در وزارت ارتباطات هم با فاصله‌ای کوتاه از وزارتخانه جدا شد که این دومین جداسازی این وزارتخانه بود که با فاصله چند ماهه صورت گرفت و در نهایت به‌دنبال این جداسازی‌ها ما با وزارت ارتباطاتی مواجه شدیم که باید تغییر ماموریت و هدف بدهد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 291855
تاریخ انتشار: 26 آذر 1391 - 17:18
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از رایزنی ایران با طرف عراقی به منطور انتقال و نگهداری ضریح فعلی حرم مطهر امام حسین (ع) در موزه امام رضا (ع) در مشهد مقدس خبر داد.

حسن پلارک در گفت و گو با ایرنا افزود: ضریح کنونی حرم مطهر امام حسین (ع) حدود 70 سال قدمت دارد و توسط شش امامی های کشور هند ساخته شده است. به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، عملیات بازگشایی ضریح فعلی از 28 صفر آغاز و حدود 10 روز به طول خواهد انجامید. 

پلارک ادامه داد: پس از بازکردن قطعات ضریح فعلی، عملیات نصب ضریح جدید آغاز و پیش بینی می‌شود حدود یکماه تا 40 روز این کار زمان ببرد. 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته، ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) ابتدای ربیع الثانی به صورت کامل نصب و رونمایی خواهد شد. بنابر اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات عملیات ساخت ضریح جدید حرم مطهر امام حسین (ع) از سال 85 آغاز و سال 89 پایان یافت و در این مدت حدود یک میلیارد تومان نذورات و تبرئات مردمی برای ساخت این ضریح جمع آوری شده است. ضریح جدید امام حسین (ع) با صرف هزینه‌ای بالغ بر 14 میلیارد تومان در قم ساخته و پس از عبور از چندین شهر ایران به کربلا منتقل شد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 291905
تاریخ انتشار: 26 آذر 1391 - 23:24
ریل گذاری نخستین مونوریل کشور همزمان با روز حمل و نقل و با تلاش متخصصان داخلی در قم آغاز شد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، فاز نخست مونوریل قم به طول هفت کیلومتر با هشت ایستگاه از ابتدای عوارضی قم - کاشان آغاز می شود و تا مصلی ادامه دارد.

ساخت این فاز از مرداد  سال 88 شروع شد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد و فاز دوم آن به طول دوازده کیلومتر حدفاصل مصلی تا ابتدای شهرک پردیسان احداث خواهد شد .

سرپرست کارگاه منوریل قم با اشاره به ساخت صد قطعه از چهارصد و بیست  قطعه ریل مونوریل گفت : روزانه سه قطعه ریل بتونی در کارگاه ساخته می شود که باید پس از بیست و هشت روز بر روی این قطعات آزمایش کیفیت انجام شود.

دیبایی افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده هرروز سه قطعه از ریل  نصب می شود و تا بهمن  کار ریل گذاری به پایان خواهد رسید .

مونوریل نوعی ناوگان حمل و نقل شهری است که  روی یک ریل و معمولا بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد و در کشورهایی مانند آلمان ،ژاپن ، چین ، فرانسه ، ایتالیا، آمریکا و استرالیا به عنوان راه حلی برای کاهش ترافیک و آلودگی زیست محیطی استفاده می شود.

دلاوری معاون عمرانی استانداری قم نیز با اشاره به پیشرفت  55 درصدی طرح مونوریل افزود : ساخت و نصب این قطعه از مونوریل که به لحاظ فنی بسیار حساس و دقیق است با تلاش متخصصان داخلی و بدون کمک مشاور خارجی انجام شد.

مونوریل قم در فاز اول ظرفیت جابجایی هجده هزار مسافر در روز و در هر بار حرکت هشتصد نفر را دارد.

قرار است مجری فاز اول ( کنسرسیوم مپنا ـ کیسون ) فاز دوم مونوریل قم را با مبلغ 1830 میلیارد ریال و 42 میلیون یورو  در مسیری به طول تقریبی دوازده کیلومتر شامل یازده ایستگاه به ظرفیت شانزده قطار پنج واگنه از سال آینده آغاز کند.

حکمت رئیس سازمان قطار شهری قم نیز با اشاره به اتمام سازه های مونوریل تا پایان بهمن گفت : همزمان با ساخت سازه ها ساخت ناوگان نیز پیگیری می شود و طبق زمان بندی در پایان بهمن فاز اول مونوریل تا ایستگاه شهید مطهری بصورت آزمایشی به بهره برداری می رسد

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

اولین یادواره شهدای روستای چاهک درروز جمعه،17آذر ماه 1391ازساعت 30/9 صبح در حسینیه شهدای چاهک برگزار شد

همزمان با ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع)، مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد فرهنگی روستای چاهک در سال جاری که بمناسبت اولین یادواره روحانی شهید حجت الاسلام والمسلمین صادق محمدی و 15شهید روستای چاهک ،به صورت خودجوش و به همت مجمع نیکوکاران چاهک ،کانون مسجدوپایگاه مقاومت بسیج شهدای چاهک،هیئت صاحب الزمان(عج)، دهیاری و شورای اسلامی و امام جماعت و اهالی روستای چاهک با شکوه خاصی و با حضور خانواده شهدا و مسئولین لشکری و کشوری و جمع عظیمی از مردم ولایتمدار برگزار گردید

 


نظر()

  

کد خبر: 288072
تاریخ انتشار: 09 آذر 1391 - 12:40
پیش‌ ثبت‌ نام جدید عتبات عالیات از صبح امروز آغاز شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان حج و زیارت جهت ایجاد رفاه و سهولت بیشتر برای متقاضیان و به منظور پیشگیری از ازدحام علاقمندان تشرف به سفر زیارتی عتبات عالیات در دفاتر خدمات زیارتی، اقدام به ایجاد سامانه پیش ثبت‌نام اینترنتی عتبات عالیات کرده است.

متقاضیان تشرف به عتبات عالیات که مایل به اعزام از تاریخ 30 آذر ماه تا 30 دی ماه سال‌جاری هستند، با تکمیل فرم مربوطه در سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) می توانند برای خود وهمراهانشان پیش ثبت‌نام کنند.

شروع پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح امروز پنج شنبه 9 آذرماه تا ساعت 24 روز سه شنبه 14 آذر ماه خواهد بود.

نتایج قرعه کشی ساعت 13 روز چهارشنبه  15آذر ماه بر روی سایت پیش ثبت نام (http://atabat.haj.ir) قابل رویت خواهد بود.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

در مقابل چشمان زائران رخ داد ؛
تبدیل تربت امام حسین (ع) به خون

همزمان با روز عاشورا مقداری‌ از تربت اصلی قبر امام حسین (ع) که در موزه آن حضرت در کربلا قرار دارد به رنگ خون تبدیل شد.
 

 

 به گزارش خبرگزاری اهل بیت علیهم ‏السلام ـ ابنا ـ با گذشت نزدیک به 1400 سال از فاجعه خون بار عاشورا همچنان این داغ بر آسمان و زمین تازه است و کائنات عزادار فرزندان پیامبرند.

در تازه ترین رویداد عاشورائی؛ روز یکشنبه 5 آذر و همزمان با روز عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) مقداری‌ از تربت اصلی قبر امام حسین (ع) که در موزه آن حضرت در کربلا قرار دارد به رنگ خون تبدیل شد.

و این حادثه در مقابل چشمان حیرت زده شاهدان عینی‌ رخ داد و مقامات رسمی آستانه مقدسه امام حسین (ع)‌ و نیز سایت رسمی‌ آستانه حضرت ابو الفضل (ع) - سایت کفیل - آن را تأیید کردند.

آنچه در پی می‌ آید تصاویر این تربت شریف است:

 

در احادیث معتبر نقل شده کتابهای شیعه و سنی آمده است که پیامبر اکرم (ص) مشتی‌ خاک کربلا به همسر خود ام سلمه داد و فرمود هرگاه این خاک به رنگ خون درآمد فرزندم حسین (ع)‌ در سرزمینی‌ به نام کربلاء کشته می شود.

قال رسول الله (ص): یا أم سلمة إذا تحولت هذه التربة دما فاعلمی أن ابنی قد قتل.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ###@وطنم جزین@### رایان چوب جاده های مه آلود عصر پادشاهان مهندس محی الدین اله دادی بلوچستان ««««« شب های تهران »»»»» تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر هستی تنهاااااا..... تراوشات یک ذهن زیبا رویای شبانه جـــــــــــــــــــــــــذاب شیطان در کمین گاه welcome to my profile Manna اواز قطره سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir یه دختره تنها خنده بازار شورای دانش آموزی شهرستان باور من......!!! نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ... baran عرفان وادب سکوت پرسروصدا ماه مهربان من یاور 313 رویای آشنا بی خیال همه چی تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... مناجات با عشق واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل bestha نوجوونی از خودتون your memoirs هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه ندای تنهایی من به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید پسران فراتر از گل دنیای دیگه ایه، این دل نوجون ها
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ