سفارش تبلیغ
صبا ویژن

609 رشته قنات در روستاهای قم مرمت و بازسازی شد

مدیر حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به قرار گرفتن در خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در راستای بهینه سازی مصرف آب 609 رشته قنات در روستاهای قم مرمت و بازسازی شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله مرتضوی با اشاره به مجموعه فعالیت‌های حوزه آب و خاک سازمان جهاد و کشاورزی استان قم اظهار کرد: با توجه به کمبود آب و مواجه شدن با خشکسالی، بیشترین فعالیت‌ها در راستای بهینه سازی مصرف و کاهش مصرف آب توسط این بخش انجام شد.

وی افزود: این فعالیت‌ها شامل احیا و مرمت قنوات، احداث استخرهای ذخیره آب به صورت دو منظوره، لوله گذاری و... بوده و هر یک از این اقدامات تاثیر شایانی در کاهش و بهینه سازی مصرف آب دارد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم به عملکرد این حوزه از سازمان جهاد کشاورزی از سال 84 اشاره و تصریح کرد: در این مدت 106 کیلومتر کانال آب در روستاهای استان قم برای جلوگیری از مصرف بیش از رویه آب احداث شده است.

وی از احیا و مرمت 609 رشته قنات خبر داد و یادآور شد: در این مدت بیش از 100 هکتار تسطیح اراضی انجام گرفته است.

مرتضوی طول شبکه‌های آبیاری و زه کشی اراضی کشاورزی در دشت‌ها را 177 کیلومتر دانست و بیان کرد: همه فعالیت‌ها در راستای بهینه سازی مصرف آب صورت می‌گیرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی قم از افزایش اعتبارات امسال این حوزه خبر داد و گفت: این اعتبارات نسبت به سال 84 با رشد 10 برابری روبه‌رو بوده است.

وی اضافه کرد: اعتباراتی که برای امسال دیده شده اعتبارات خوبی است که امیدواریم همه این اعتبارات به حوزه آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی تخصیص داده شود.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 عکس/ پژو...   

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ###@وطنم جزین@### رایان چوب جاده های مه آلود عصر پادشاهان مهندس محی الدین اله دادی بلوچستان ««««« شب های تهران »»»»» تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر هستی تنهاااااا..... تراوشات یک ذهن زیبا رویای شبانه جـــــــــــــــــــــــــذاب شیطان در کمین گاه welcome to my profile Manna اواز قطره سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir یه دختره تنها خنده بازار شورای دانش آموزی شهرستان باور من......!!! نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ... baran عرفان وادب سکوت پرسروصدا ماه مهربان من یاور 313 رویای آشنا بی خیال همه چی تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... مناجات با عشق واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل bestha نوجوونی از خودتون your memoirs هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه ندای تنهایی من به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید پسران فراتر از گل دنیای دیگه ایه، این دل نوجون ها
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ