سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
کد خبر: 278819
تاریخ انتشار: 24 مهر 1391 - 10:05
به گفته دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی، آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی پس از تایید وزیر علوم به دانشگاهها ابلاغ شد که در این آیین نامه دانشجو باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کند.

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: آیین نامه جدید و بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به تایید رسید، امضا و روز گذشته به تمام دانشگاههای کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بازنگری آیین نامه مذکور سه سال به طول انجامید و مهمترین آیین نامه آموزش عالی کشور به شمار می آید، تاکید کرد که اجرایی شدن این آیین نامه از نیمسال جاری سال تحصیلی 92-91 توسط تمام دانشگاههای کشور لازم است.

حذف نمره زیر 10از کارنامه تحصیلی

به گفته قدیمی، کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است و اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با نمره 15 به بالا گذراند، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد با این حال دانشجو در دانشگاههای دولتی موظف است برای اخذ دوباره همان درس افتاده در ترم بعدی مبلغی را به دانشگاه پرداخت کند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.

به گفته قدیمی امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.



کاهش طول سنوات تحصیل

این مقام مسئول در وزارت علوم اعلام کرد در آیین نامه تازه ابلاغ شده مقاطع کاردانی و کارشناسی، طول سنوات تحصیلی از 6 سال به 5 سال کاهش داده شد.

تغییر رشته به رشته های دلخواه امکانپذیر شد

قدیمی در ادامه گفت: امکان تغییر رشته در تمام گروه های آزمایشی و آموزشی به شرط رعایت برخی موارد خاص امکانپذیر شد.

صفر تا 20 ملاک نمره دهی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی درباره حذف اعداد صفر تا 9 از کارنامه که در آیین نامه پیشنهادی به وزیر علوم مطرح شده بود، اظهار داشت: در آخرین بررسی که توسط وزیر علوم صورت گرفت بحث صفر تا بیست ملاک نمره دهی قرار گرفت و با این پیشنهاد موافقت نشد.

وی افزود: این آیین نامه به پیشرفت تحصیلی 86 درصد دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی کمک می کند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

خاطره ی اژه ای از زندانی شدن کرباسچی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حاشیه های سی و هفتمین جلسه سخنگوی قوه قضائیه پای دونگ ئی هنر پیشه کره ای این شبهای تلویزیون و غلامحسین کرباسچی شهردار سابق تهران باز شد.

به گزارش  مهر، سی و هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مانند همیشه با حاشیه های جالبی همراه بود. همانند همیشه بعد از قرائت قرآن کریم غلامحسین محسنی اژه ای صحبت می کرد ولی این بار گفت صحبتی ندارم و خبرنگاران سوالات را مطرح کنند.

نفر اول خبرنگار مهر بود که در مورد فرار برخی از عاملان التهاب بازار ارز بعد از سخنان رئیس جمهور در نشست خبری و همچنین در مورد ناپدید شدن بخشی از ارز تزریقی از سوی بانک مرکزی به بازار سوال کرد که دادستان کل کشور گفت: بگذارید همه سوالات ارزی شان با بپرسند بعد جواب می دهم.

سوالات یکی یکی از سوی خبرنگاران مطرح شد. از باز شدن پرونده محمد باقر قالیباف، علی مطهری، مصطفی پورمحمدی و برخی از چهره ها توسط روزنامه ایران تا اعتراض خبرنگار مغرب نسبت به دستگیری مدیرش و اینکه چه زمانی آزاد می شود.

وقتی نوبت به پاسخ دادن به سوال یکی از خبرنگاران در مورد درخواست بازدید رئیس جمهور از زندان اوین رسید محسنی اژه ای خاطره ای از زمان بازداشت غلامحسین کرباسچی تعریف کرد. وی گفت: یادم هست وقتی آقای کرباسچی بازداشت شد همان شب آقای موسوی لاری و آقای شوشتری در دفتر وزارت دادگستری با من قرار داشتند. وقتی به وزارتخانه رسیدم آقایان گفتند که می خواهیم با کرباسچی ملاقات داشته باشیم. من هم آن زمان قاضی پرونده بودم و گفتم نه اجازه نمی دهم. یعنی اینکه اجازه ملاقات با متهمی که در حال بازپرسی است با قاضی پرونده است.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران گفت: در خصوص بازار ارز (با اشاره به سمت چپ و راست جلسه نشست) به سوالات جناح چپ و جناح راست همزمان پاسخ می دهم. خبرنگار مهر با طعنه گفت: مانند سریال دونگ ئی از جناح شمال و جنوب صحبت کردید. محسنی اژه ای لبخندی زد و گفت: بله مثل سریال دونگ ئی! بعد همه حضار خندیدند!

محسنی اژه ای در ادامه صحبتهایش در مورد بازار ارز به خودورهای پورشه و آخرین سیستم اشاره کرد که خبرنگار با طعنه گفت: مانند همان ماشینی که پسر شما دارد؟ و دادستان کل با لبخند گفت: این خبرنگار باز هم دروغ پردازی می کند!


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

تصاویر: ملکه زیبایی کرواسی سرمربی تیم فوتبال مردان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یک زن برای نخستین بار مربی گری تیم فوتبال مردانه را در کرواسی برعهده گرفت.

به گزارش عصرایران به نقل از مطبوعات کرواسی، "تیهانا نیمشچ" که قبل از این به عنوان ملکه زیبایی ورزش کرواسی نیز انتخاب شده بود هم اکنون در جایگاه مربی تیم فوتبال مردان فیگتوریگا قرار گرفته است.










اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

ولى خدا یا جواد الائمه محیط سخا، یا جوادالائمه
چه گویم به وصفت که فرموده آن را به قرآن خدا، یا جوادالائمه
به کشتى ایمان در امواج طوفان تویى ناخدا، یا جوادالائمه
چه در هفت گردون، چه در هشت جنت تویى مقتدا، یا جوادالائمه
سماواتیان راست مدح تو، بر لب به صبح و مساء، یا جوادالائمه
بود نقش خاک ره کاظمینت رخ اولیاء، یا جواد الائمه
ز شاهیست عارم که در آستانت گدایم گدا، یا جوادالائمه
بود بى ولاى تو طاعات عالم سراسر هبا، یا جواد الائمه
اگر بود واقف ز علمى که داده تو را کبریا، یا جوادالائمه
نه بگشودى اندر برت پور اکثم لب خویش را، یا جوادالائمه
گرم سر جدا گردد از تن، نگردد دل از تو جدا، یا جوادالائمه
به غیر از خدا هر که گوید ثنایت بود نارسا یا جوادالائمه
خدا داد پاسخ به هر بینوا کو تو را زد صدا، یا جوادالائمه
به بازار محشر ولاى تو آدم به روز جزا، یا جوادالائمه
ثناى تو گویم عصا از تو جویم به هر دو سرا، یا جوادالائمه
رهایى به مهر تو خواهم که گشتم اسیر هوا، یا جواد الائمه
خوش آن ملتجى را که در آستانت کند التجاء، یا جوادالائمه
جوادى، جوادى، گدایم، گدایم عطا کن، عطا یا جوادالائمه
بخوان جانب کاظمینم وز آنجا ببر کربلا، یا جوادالائمه
بمانم، بمیرم سپس زنده گردم به مهر شما، یا جوادالائمه
به جان پیمبر به زهراى اطهر به بابت رضا یا جوادالائمه
مرا تا ابد از صف دوستانت مگردان جدا، یا جوادالائمه
تهى دستم و هستیم هست، تنها گناه و رجا، یا جوادالائمه
قدم گشته خم، پا فرو مانده در گِل ز بار خطا، یا جوادالائمه

 

 

  

ای شیعه بزن ناله و فریادامشب/از غربت آن غریب کن یاد امشب

مسموم شد از زهر، جواد بن رضا/در حجره در بسته‌ بغداد امشب

 

امام جواد علیه‌السلام: تا هنگامی که سپاسگذاری بندگان ادامه دارد نعمتهای خداوند قطع نمی‌شود.

کانون شهدای چاهک شهادت مظهر جود و سخا و علم و معرفت، راتسلیت و تعزیت می گوید.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 278546
تاریخ انتشار: 23 مهر 1391 - 07:18
بر اساس آمار ازدواج سال 90 ، ایران با نرخ ازدواج 11.7 در هزار نفردر بین کشورهای منطقه که شاخص های جمعیتی آنان در بخش آمار سازمان ملل متحد ارائه شده است در رتبه دوم بعد از تاجیکستان قرار گرفت.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اعلام این خبر به خراسان گفت: در اختیار داشتن آمارهای متقن و مستدل از میزان ثبت ازدواج و طلاق در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها که می تواند به سیاست گذاران و برنامه ریزان برای تقویت نهاد خانواده کمک کند اهمیت بسیاری دارد و بخش آمار سازمان ملل متحد نیز هر سال اقدام به جمع آوری و مقایسه این آمار از کشورهای مختلف می کند.

علی اکبر محزون افزود: برای ایجاد شرایط محاسباتی برابر در مقایسه آمارها از شاخص «نرخ» استفاده شده است، به عبارت دیگر آمار ثبت ازدواج و طلاق بر کل جمعیت کشور تقسیم می شود، در این حالت چنانچه جمعیت کشوری کمتر یا بیشتر از دیگر کشورهای مورد مقایسه باشد، خللی در انجام این مقایسه به وجود نمی آید.

نرخ ازدواج و طلاق در ایران

وی با بیان این که بر اساس آمارهای سال 90 نرخ ازدواج و طلاق در کشور یعنی حاصل تقسیم آمار سالانه هر واقعه بر جمعیت کشور به ترتیب 11.7 و 1.9 در هزار نفر بوده است گفت: به عبارت دیگر سال گذشته به ازای هر هزار نفر این تعداد ازدواج و طلاق در کشور به ثبت رسیده است.وی در ادامه با استناد به آمار ارائه شده در بخش آمار سازمان ملل متحد به مقایسه نرخ ازدواج و طلاق در کشور با دیگر کشورها پرداخت و گفت: مطالعات ما نشان می دهد که از جایگاه خوبی در زمینه ثبت ازدواج و طلاق در بین کشورهای منطقه و جهان برخوردار هستیم به طوری که نرخ ازدواج در کشور ما بعد از نرخ ازدواج تاجیکستان از تمام کشورهای منطقه چشم انداز که این شاخص برای آن ها ارائه شده، بالاتر است.

مقایسه نرخ ازدواج در ایران با برخی کشورهای توسعه یافته

همچنین به گزارش ایسنا مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال درباره مقایسه نرخ ازدواج در کشور با برخی از کشورهای توسعه یافته گفت: نرخ ازدواج در ایران 11.7 در هزار نفر است در حالی که بر اساس منابع معتبر بین المللی این شاخص برای کشورهای فرانسه 3.9، کانادا 4.5، آلمان 4.7، نروژ و استرالیا 5.5، چین 7.5 و روسیه 8.5 در هزار نفر گزارش شده است که می توان نتیجه گرفت نرخ ازدواج در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

مقایسه نرخ طلاق در ایران با سایر کشورها

علی اکبر محزون در ادامه با اشاره به این که در سال گذشته نرخ طلاق در کشورمان 1.9 در هزار نفر بوده است به مقایسه این شاخص با دیگر کشورها پرداخت و گفت: نرخ طلاق در کشورهای مورد بررسی برای روسیه 4.5، فنلاند 2.6، کره جنوبی 2.5، نروژ 2.4، آلمان و استرالیا 2.3، فرانسه 2.1 و ژاپن 2 در هزار نفر گزارش شده و ملاحظه می شود که شاخص نرخ طلاق در ایران از این کشورها و همچنین برخی کشورهای دیگر مانند قزاقستان، اردن و کویت کمتر است.

کمتر بودن نرخ طلاق در ترکیه و لبنان

وی افزود: هر چند نرخ طلاق در کشور ما از بسیاری کشورها پایین تر است، اما منابع معتبر بین المللی نشان می دهد سال گذشته نرخ طلاق در ترکیه و لبنان 1.6 در هزار نفر بوده است که از شاخص نرخ طلاق در ایران کمتر است.

مقایسه درصد آمار طلاق با آمار ازدواج

از دیگر شاخص هایی که محزون به آن اشاره می کند درصد آمار طلاق در مقایسه با آمار ازدواج است، وی با بیان این که این شاخص می تواند بیانگر سرعت رشد طلاق نسبت به ازدواج باشد گفت: نسبت آمار طلاق به آمار ازدواج در ایران 16.3 درصد است در حالی که این شاخص در فرانسه 53.2، روسیه 52.6، نروژ 49.8، آلمان 48.8، کانادا 46.3، استرالیا 41.2 و ژاپن 35.8 گزارش شده است.

به گفته وی نسبت آمار طلاق به آمار ازدواج در برخی از کشورهای توسعه یافته و منطقه حدود 50 درصد است و این یعنی آن که یک طلاق در مقابل هر 2 ازدواج به ثبت می رسد، در حالی که در ایران این شاخص 16.3 درصد است.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


دختر مسیحی خاطرخواه "مرسی" شده و حاضر است مسلمان شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از دختران مسیحی مصری اعلام کرده است حاضر است برای ازدواج با رئیس جمهور این کشور مسلمان شود.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی الدیار به نقل از منابعی در کاخ ریاست جمهوری مصر نوشت: «محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر، تا یک ماه دیگر با «هیفا مرعی» ازدواج خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه لبنانی، هیفا مرعی، که دختری مسیحی بود، پس از اطلاع از ضرورت مسلمان شدن برای ازدواج با رئیس جمهور مصر، تصمیم گرفت به دین مبین اسلام مشرف شود.

روزنامه الدیار، با بیان اینکه هیفا مرعی لبنانی تبار از 9 سال سابقه کار در سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در مصر برخوردار است، نوشت: همگرایی فکری او با محمد مرسی و سیاست‌های او درباره مصر از نکات مثبت است که مرسی به آن توجه دارد.

گفته می‌شود که جشن عروسی محمد مرسی و هیفا مرعی با حضور روسای جمهور برخی کشور‌ها برگزار خواهد شد.

تاکنون هیچ یک از منابع رسمی یا رسانه‌ای مصری این خبر را تایید یا تکذیب نکرده و فقط به انتشار این خبر به نقل از روزنامه لبنانی الدیار اکتفا کرده‌اند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

"زائران ایرانی ربوده شده در سوریه در سلامتند"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان تأکید کرد: جمهوری اسلامی به همه تلاش‌ها برای آزادی 48 زائر ربوده شده در سوریه ادامه خواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به سفر هفته گذشته علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه به قطر، اظهار داشت: در این سفر علاوه بر تحولات سوریه در خصوص 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه گفت‌وگو شد.

وی با بیان اینکه براساس اخبار رسیده زائران ایرانی ربوده شده در سوریه در سلامت هستند، بار دیگر بر مسئولیت گروه موسوم به ارتش آزاد که اقدام به ربایش این افراد کرده‌اند تأکید و از اینکه این گروه به اسم مبارزه با نظام سیاسی سوریه اقدام به ربایش افراد و عملیات تروریستی کرده‌اند، ابراز تعجب کرد.

معاون وزیر خارجه ایران تلاش‌های ترکیه و قطر برای آزادی این افراد را مؤثر خواند و بار دیگر تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به همه تلاش‌ها برای آزادی زائران ربوده شده در سوریه ادامه خواهد داد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 278390
تاریخ انتشار: 22 مهر 1391 - 12:00
تصاویر زیر مربوط به چشمه زیبای مارگون در سپیدان فارس و یکی از چشمه‌های زیبا و منحصربفرد در ایران و خاور میانه است. شهرت این چشمه به آبشار مارگون، باعث شده است که چشمه بودن آن کمتر مورد توجه قرار گیرد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

جمعه روز «دحوالارض» است. در متون و روایات دینی، ‌برای این روز و شب پیش از آن آثار و برکاتی ذکر شده است.
برای بهره‌گیری کاربران گرامی سایت از برکات و اعمال این شب و روز مبارک، مطلب زیر تقدیم می شود:

1. تعریف

دحو الارض، مطابق با بیست و پنجم ماه ذوالقعده، روزی است که خداوند با نظر به کره زمین، به جهان خاکی حیات بخشید.

از این روز، بخش هایی از کره زمین ـ که سراسر از آب بود ـ شروع به خشک شدن نمود تا کم کم به شکل ربع مسکون امروزین درآید. مطابق روایات، اولین نقطه ای که از زیر آب سر برآورد مکان کعبه شریف و بیت ا... الحرام بود.

به نظر برخی از مفسران، آیه 30 سوره نازعات (والارض بعد ذلک دحاها) به همین واقعه اشاره دارد.

2. ذوالقعده؛ ماه حرام

ماه ذوالقعده (یا همان ذیقعده در تلفظ فارسی) اولین ماه از ماه‌های حرام است. ماه‌های حرام زمان‌هایی هستند که جنگ در آنها ممنوع بوده و احکام ویژه‌ای نیز از جهت شرعی و فقهی دارند.

اما استفاده اخلاقی و تربیتی که از این حکم می توان کرد این است که: «اگر جنگ و نزاع میان مردمان در این ماه حرام شده است» حتما منازعه و محاربه با خداوند باید بیشتر مورد نفرت قرار گیرد. لذا شایسته است انسان مومن در این ماه ها بیشتر به فکر باشد تا اندیشه و اعضای او با گناه و معصیت، به مخالفت با خداوند برنخیزد.

3.مناسبت های دیگر این روز

گذشته از واقعه دحوالارض، رویدادهای دیگری نیز در این روز رخ داده اند که اهمیت آنرا دوچندان نموده اند؛ از جمله:

· میلاد ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علی نبینا و آله و علیه السلام .

· میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام .

· خروج رسول اکرم صلی الله علیه و آله از مدینه به همراه هزاران حاجی به سوی مکه، به قصد حجة الوداع. در این سفر وجود مقدس امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما و نیز تمامی همسران و بسیاری از اصحاب پیامبر (ص) نیز ایشان را همراهی می‌کردند.

· در روایتی نیز آمده است که قائم (عج) در همین روز قیام خواهد کرد.

4. اعمال شب و روز دحو الارض

* روزه :

روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتى آمده است که روزه‏اش مثل روزه هفتاد سال است ؛ و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از براى او عبادت صد سال نوشته شود ؛ و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد براى کسی که در این روز روزه‏دار باشد استغفار می‌کنند. و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و از براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى است و از براى این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است .

* نماز :

نمازى که در کتب شیعه قمیین روایت شده .

و آن دو رکعت است در وقت چاشت در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره و الشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ پس دعا کند و بخواند یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یَا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یَا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیِّئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یَا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ .

* دعا :

خواندن این دعا است که شیخ در مصباح فرموده مستحب است خواندن آن

اللَّهُمَّ دَاحِیَ الْکَعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ وَ صَارِفَ اللَّزْبَةِ وَ کَاشِفَ کُلِّ کُرْبَةٍ أَسْأَلُکَ فِی هَذَا الْیَوْمِ مِنْ أَیَّامِکَ الَّتِی أَعْظَمْتَ حَقَّهَا وَ أَقْدَمْتَ سَبْقَهَا وَ جَعَلْتَهَا عِنْدَ الْمُؤْمِنِینَ وَدِیعَةً وَ إِلَیْکَ ذَرِیعَةً وَ بِرَحْمَتِکَ الْوَسِیعَةِ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ الْمُنْتَجَبِ فِی الْمِیثَاقِ الْقَرِیبِ یَوْمَ التَّلاقِ فَاتِقِ کُلِّ رَتْقٍ وَ دَاعٍ إِلَى کُلِّ حَقٍّ وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ الْأَطْهَارِ الْهُدَاةِ الْمَنَارِ دَعَائِمِ الْجَبَّارِ وَ وُلاةِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ أَعْطِنَا فِی یَوْمِنَا هَذَا مِنْ عَطَائِکَ الْمَخْزُونِ غَیْرَ مَقْطُوعٍ وَ لا مَمْنُوعٍ [مَمْنُونٍ‏] تَجْمَعُ لَنَا بِهِ التَّوْبَةَ وَ حُسْنَ الْأَوْبَةِ یَا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَ أَکْرَمَ مَرْجُوٍّ یَا کَفِیُّ یَا وَفِیُّ یَا مَنْ لُطْفُهُ خَفِیٌّ الْطُفْ لِی بِلُطْفِکَ وَ أَسْعِدْنِی بِعَفْوِکَ وَ أَیِّدْنِی بِنَصْرِکَ وَ لا تُنْسِنِی کَرِیمَ ذِکْرِکَ بِوُلاةِ أَمْرِکَ وَ حَفَظَةِ سِرِّکَ وَ احْفَظْنِی مِنْ شَوَائِبِ الدَّهْرِ إِلَى یَوْمِ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ وَ أَشْهِدْنِی أَوْلِیَاءَکَ عِنْدَ خُرُوجِ نَفْسِی وَ حُلُولِ رَمْسِی وَ انْقِطَاعِ عَمَلِی وَ انْقِضَاءِ أَجَلِی اللَّهُمَّ وَ اذْکُرْنِی عَلَى طُولِ الْبِلَى إِذَا حَلَلْتُ بَیْنَ أَطْبَاقِ الثَّرَى وَ نَسِیَنِیَ النَّاسُونَ مِنَ الْوَرَى وَ أَحْلِلْنِی دَارَ الْمُقَامَةِ وَ بَوِّئْنِی مَنْزِلَ الْکَرَامَةِ وَ اجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیَائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ وَ بَارِکْ لِی فِی لِقَائِکَ وَ ارْزُقْنِی حُسْنَ الْعَمَلِ قَبْلَ حُلُولِ الْأَجَلِ بَرِیئا مِنَ الزَّلَلِ وَ سُوءِ الْخَطَلِ اللَّهُمَّ وَ أَوْرِدْنِی حَوْضَ نَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ اسْقِنِی مِنْهُ مَشْرَبا رَوِیّا سَائِغا هَنِیئا لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ وَ لا أُحَلَّأُ وِرْدَهُ وَ لا عَنْهُ أُذَادُ وَ اجْعَلْهُ لِی خَیْرَ زَادٍ وَ أَوْفَى مِیعَادٍ یَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ اللَّهُمَّ وَ الْعَنْ جَبَابِرَةَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ بِحُقُوقِ [لِحُقُوقِ‏] أَوْلِیَائِکَ الْمُسْتَأْثِرِینَ اللَّهُمَّ وَ اقْصِمْ دَعَائِمَهُمْ وَ أَهْلِکْ أَشْیَاعَهُمْ وَ عَامِلَهُمْ وَ عَجِّلْ مَهَالِکَهُمْ وَ اسْلُبْهُمْ مَمَالِکَهُمْ وَ ضَیِّقْ عَلَیْهِمْ مَسَالِکَهُمْ وَ الْعَنْ مُسَاهِمَهُمْ وَ مُشَارِکَهُمْ اللَّهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِیَائِکَ وَ ارْدُدْ عَلَیْهِمْ مَظَالِمَهُمْ وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِّ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِینِکَ مُنْتَصِرا وَ بِأَمْرِکَ فِی أَعْدَائِکَ مُؤْتَمِرا اللَّهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلائِکَةِ النَّصْرِ وَ بِمَا أَلْقَیْتَ إِلَیْهِ مِنَ الْأَمْرِ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ مُنْتَقِما لَکَ حَتَّى تَرْضَى وَ یَعُودَ دِینُکَ بِهِ وَ عَلَى یَدَیْهِ جَدِیدا غَضّا وَ یَمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضا وَ یَرْفِضَ الْبَاطِلَ رَفْضا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ عَلَى جَمِیعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِی کَرَّتِهِ حَتَّى نَکُونَ فِی زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِکْ بِنَا قِیَامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَیَّامَهُ وَ صَلِّ عَلَیْهِ [عَلَى مُحَمَّدٍ] وَ ارْدُدْ إِلَیْنَا سَلامَهُ وَ السَّلامُ عَلَیْهِ [عَلَیْهِمْ‏] وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ

* زیارت حضرت امام رضا علیه السلام :

که بهترین و بافضیلت‌ترین عمل مستحبی این روز است.

* غسل

* ذکــر خداوند :

معنای ذکر، فقط گفتن الفاظ و اوراد و نام‌های خداوند نیست. بهترین نوع ذکر خدا، به یاد خدا بودن و او را بر اعمال و گفتار و کردار خویش ناظردانستن است.

نظر()

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ###@وطنم جزین@### رایان چوب جاده های مه آلود عصر پادشاهان مهندس محی الدین اله دادی بلوچستان ««««« شب های تهران »»»»» تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر هستی تنهاااااا..... تراوشات یک ذهن زیبا رویای شبانه جـــــــــــــــــــــــــذاب شیطان در کمین گاه welcome to my profile Manna اواز قطره سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir یه دختره تنها خنده بازار شورای دانش آموزی شهرستان باور من......!!! نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ... baran عرفان وادب سکوت پرسروصدا ماه مهربان من یاور 313 رویای آشنا بی خیال همه چی تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... مناجات با عشق واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل bestha نوجوونی از خودتون your memoirs هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه ندای تنهایی من به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید پسران فراتر از گل دنیای دیگه ایه، این دل نوجون ها
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ