سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

4 شرط جدید و جالب برای دریافت وام ازدواج

آمارها نشان می دهد که روزانه 400 طلاق در کشور ثبت شده و این آمار رو به افزایش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آمارها نشان می دهد که روزانه 400 طلاق در کشور ثبت شده و این آمار رو به افزایش است ولی در آستانه روز ازدواج وزارت ورزش و جوانان بسته ای را ارائه کرده که جوانان برای اخذ وام 2 میلیون تومانی باید 4 شرط داشته باشند که به گفته کارشناسان این شروط بیشتر بازدارنده ازدواج است تا تشویق کننده.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر،  7 روز دیگر یعنی در اولین روز از ماه ذیحجه سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است. روزی که ثبت آن در تقویم ملی ایران یادآوری اهمیت ازدواج در جامعه و تلنگری به مسئولان برای ارائه تسهیلات ازدواج آسان برای جوانان است.

در آستانه روزملی ازدواج نوشین نبئی مدیر گروه برنامه ریزی ازدواج و نهاد خانواده وزارت ورزش و جوانان از ارائه بسته پیشنهادی روز ازدواج پس ازنهایی شدن این بسته به هیئت دولت خبر داده و گفته: در این بسته دیده شده که زوجین برای دریافت وام 2 میلیون تومانی ازدواج باید 4 شرط داشته باشند:

1- داماد زیر 25 سال باشد

2- مهریه عروس زیر 110 سکه باشد

3- پدر یکی از زوجین فوت شده باشد!

4- یکی از زوجین دانشجو یا طلبه باشد

هر چند به گفته برخی از حامیان این طرح وزارت ورزش و جوانان به دنبال تشویق جوانان به امر ازدواج است ولی کارشناسان اینگونه اقدامات تشویقی را صحیح نمی دانند.

شروط جدید ازدواج خنده دار است!

حجت الاسلام شهاب مرادی صاحب نظر در حوزه خانواده و ازدواج در مورد بسته تشویقی ارائه شده از سوی وزارت ورزش و جوانان می گوید: باید برای برطرف کردن مشکلا متعدد حوزه ازدواج با تامل و تدبیر بیشتری برنامه ریزیهای بلند مدت انجام شود.

به نظر می رسد اقدامات تشویقی و حمایتی آن هم با این میزان مبلغ اثر قابل توجهی در پی نخواهد داشت.هر چند که مسائل اقتصادی مهم بوده و قابل چشم پوشی نیست ولی مسائل و مشکلات ازدواج و خانواده و موضوع با اهمیت نسل از جنس مسائل فرهنگی و اجتماعی است که راهکارهای و تدابیر متناسب خود را نیاز دارد.

پروفسور حسین باهر به عنوان کارشناس حوزه خانواده و آسیب شناس هم این شروط را خنده دار می داند و می گوید: این شروط به نوعی توهین است. چرا که فکرش را بکنید به شما بگویند اگر پدرت فوت کرده باشد برای ازدواج به تو وام می دهیم!

 به اعتقاد من وزارت ورزش و جوانان اگر می خواهد کاری انجام دهد بهتر است از مشاوران عالی خانواده و ازدواج استفاده کرده و جوانانی که به هر نحوی برای ازدواج مشکل مالی دارند به آنها تسهیلات ارائه کند نه اینکه تسهیلات را عمومی اعلام کند.

وی گفت: حتی می شود برخی سیاستهای تشویقی را بریا تامین جهیزیه دخترها لحاظ کرد به شرطی که شخصیت و جایگاه دختر جوان تضعیع نشود.

ثبت روزانه 400 طلاق در کشور

احمد توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرده است که آمار طلاق در کشور افزایش و ازدواج کاهش داشته است.

آمار ثبت ازدواج و طلاق در 5 ماهه نخست سال 91


میزان ثبت ازدواج 

342902 واقعه ازدواج

میزان ثبت طلاق 

59402 واقعه طلاق


هر چند وزارت ورزش و جوانان با هدف و نیت خیرخواهانه به دنبال کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج است ولی ارائه برخی بسته های تشویقی می تواند جنبه معکوس در جامعه داشته باشد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

رهبرانقلاب شنبه به اسفراین سفر می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه هفته آینده به اسفراین و دوشنبه همان هفته به شیروان سفر می‌کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر خود به خراسان شمالی به دو شهرستان استان سفر می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ولی امر مسلمین روز شنبه به جمع مردم اسفراین، شهر دارالقرآن سفر و با مردم ولایت‌مدار و متدین این شهرستان دیدار خواهند داشت.

معظم‌له همچنین روز دوشنبه به شیروان، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت خراسان شمالی می‌روند و مردم وفادار این شهرستان به دیدار ایشان می‌شتابند.

شهرستان اسفراین در جنوب و شیروان در شرق مرکز خراسان شمالی قرار دارند.

همچنین نمایندگان رهبر انقلاب اسلامی با محوریت حجج اسلام تقوی و رحیمیان به شهرستان‌های جاجرم، مانه، سملقان، فاروج، گرمه و بخش مرزی راز وجرگلان می‌روند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


تصادف زنجیره‌ای 9 خودرو در اتوبان قم ـ تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تصادف زنجیره‌ای 9 خودرو در کیلومتر 15 اتوبان قم ـ تهران 9 مصدوم بر جای گذاشت. به گزارش فارس، مهدی فراهانی با اشاره به حادثه تصادف در اتوبان در قم ـ تهران، اظهار داشت: این حادثه حدود ساعت 15 در کیلومتر 15 اتوبان قم ـ تهران به وقوع پیوست. وی در خصوص جزییات این حادثه گفت: در جریان تصادف 9 خودرو در دو لاین اتوبان قم ـ تهران با یکدیگر برخورد کردند. معاون مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم اظهار داشت: پس از اعلام حادثه سه دستگاه آمبولانس از سه پایگاه امداد جاده‌ای قم برای رسیدگی به مصدومان و انتقال آنها به محل اعزام شدند. وی با اشاره به تعداد مجروحان و مصدومان این حادثه خاطرنشان کرد: در جریان این تصادف 9 نفر از هموطنانمان دچار مصدومیت شدند که 5 نفر از این مصدومان در محل به صورت سرپایی مورد مداوا قرار گرفتند. فراهانی افزود: 4 مصدوم دیگر به وسیله دو آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند که در حال حاضر وضعیت این مصدومان رضایت بخش است. وی خاطرنشان کرد: آمبولانس دیگر اورژانس نیز تا پایان کار و انتقال خودروها به بیرون از اتوبان در صحنه تصادف حضور داشت. معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم خاطرنشان کرد: در محور قم ـ تهران 4 پایگاه امداد جاده‌ای مستقر است که در کوتاه‌ترین زمان کار امدادرسانی به حوادث این محور انجام می‌شود. لازم به یادآوری است اورژانس قم 32 پایگاه دائمی در اختیار دارد که 16 پایگاه آن جاده ای است و در حال حاضر در همه جاده‌های قم به سایر شهرها و حتی بخش‌های استان نیز این پایگاه‌ها مستقر هستند. امسال همه این پایگاه ها به خصوص پایگاه‌های جاده‌ای به یک دستگاه اتوبوس و آمبولانس و تجهیزات لازم مجهز شده‌اند و در هر پایگاه تعداد شش نفر نیروی متخصص وجود دارند که به صورت شیفتی و در هر شیفت دو نفر آماده خدمات‌رسانی هستند.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

هفت کاری که نباید بعد از غذا خوردن انجام داد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا  - تی آر تی - کشیدن سیگار، خوردن میوه و چای، پیادروی، حمام، شل کردن کمربند و خواب بعد از غذا ممنوع!بعد از غذا سیگار نکشید!

تخقیقات نشان میدهد، ضرری که کشیدن یک نخ سیگار بعد از غذا به بدن وارد میکند معادل کشیدن 10 نخ سیگار است. این امر نیز ریسک ابتلا به سرطان را افزایش میدهد.

بعد از غذا میوه نخورید!خوردن میوه بعد از صرف غذا باعث جمع شدن هوا در معده میشود. متخصصان میگویند: "یک ساعت قبل و یک تا دو ساعت بعد از غذا بهترین زمان خوردن میوه است.

 "بعد از غذا چای ننوشید!به گفته پزشکان نوشیدن چای بعد از غذا برای سلامتی مضر است. نوشیدن چای سرعت هضم مواد پروتئینی را کاهش داده و مانع از جذب کامل ویتامین ها میگردد. به عنوان مثال چایی که بلافاصله بعد از غذا مصرف میشود جذب آهن در بدن را محدود میکند. از اینرو به ویژه کسانی که دچار کم خونی هستند باید به این نکته بیشتر توجه داشته باشند. به گفته پژشکان بهترین زمان برای نوشیدن چای نیز حداقل یک ساعت بعد از غذا میباشد.

بعد از غذا کمربندتان را شل نکنید!شل کردن کمربند بعد از غذا باعث گره خوردن روده میشود. توصیه میشود به اندازه ای غذا بخورید که نیازی به شل کردن کمربندتان نداشته باشید.

بعد از غذا پیادروی نکنید!پیادروی بعد از غذا باعث سوء هاضمه شده و برای سلامتی مضر است. شما میتوانید یک ساعت بعد از صرف غذا پیادروی کنید که این برای سلامتی شما مفیدتر خواهد بود.

بلافاصله بعد از غذا حمام نکنید!حمام کردن بعد از غذا باعث افزایش گردش خون در دستها و پاها میشود. در عین حال باعث میشود تا خون به اعضای داخلی مانند معده کمتر برسد! این نیز فعالیت سیستم گوارشی را دچار مشکل میکند.

بلافاصله بعد از غذا نخوابید!خواب بعد از غذا باعث کند شدن فعالیتهای سیستم گوارشی شده و نهایتا میتواند منجر به التهاب روده و ناراحتی معده شود. علاوه بر این خواب بعد از غذا باعث چاقی میشود!!


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

قیمت‌های جدید خودرو اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دنیای اقتصاد نوشت :

بعدازظهر دیروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا، قیمت‌های مصوب کمیته قیمت‌گذاری را اعلام کردند. بر این اساس قیمت محصولات این دو شرکت با استناد به مدارکی که آنها در راستای افزایش هزینه‌ها به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه کردند، افزایشی در خور توجه دارد.

در همین حال قیمت‌های جدید از دیروز بعدازظهر بر سایت فروش نمایندگی‌های این دو شرکت قرار گرفت. این در شرایطی است که ثبت نام‌کنندگانی که طی دو سه ماهه گذشته در انتظار دریافت خودروی خود بودند نیز باید خودروی مورد نظرشان را با اعمال قیمت‌های جدید تحویل بگیرند.طی ماه‌های گذشته خودروسازان از تحویل خودرو به مشتریان امتناع می‌کردند این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن داشت شرکت‌های مذکور در انتظار تصمیم کمیته قیمت‌گذاری برای افزایش قیمت‌ها بودند. دوشنبه گذشته کمیته قیمت‌گذاری خودرو با برگزاری جلسه‌ای قیمت‌های جدیدی را به تصویب رساند. هر چند مدیرکل دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان برگزاری این جلسه را رد کرد، اما این کمیته در نهایت با حضور وی تشکیل و قیمت‌های جدید به تصویب رسید. در پایان این جلسه هم به اعضای آن توصیه جدی شده بود که از اطلاع‌رسانی در مورد نتایج جلسه امتناع کنند.در هر صورت، دیروز بعدازظهر سایت فروش نمایندگی‌های دو شرکت، با قیمت‌های جدیدی مواجه شد.

هر چند روز گذشته خبرنگار ما نتوانست به سایت فروش خودروسازان دسترسی پیدا کند؛ اما آنچه با پیگیری از شرکت‌های مذکور اطلاع پیدا کرد، قیمت بیشتر خودروها افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده اند. به طوری که قیمت ال-90 از 17 میلیون و 700 هزار تومان به 21 میلیون و 600 هزار تومان افزایش یافته است. گرندویتارا نیز با افزایش 10 میلیون تومانی به 74 میلیون تومان رسیده و قیمت جدید 405 نیز 19 میلیون و 100 هزار تومان شده است. به همین ترتیب پارس هم 22 میلیون و 500 هزار تومان از امروز عرضه می‌شود. فردا قیمت‌های دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا را با جزئیات در این صفحه بخوانید.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

خراسان شمالی در انتظار سفر رهبرانقلاب

در آستانه سفر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب به استان خراسان شمالی شهر بجنورد خیابانها و معابر شهر آذین بندی شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekha


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 276939
تاریخ انتشار: 15 مهر 1391 - 16:17
جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی، از آغاز تعویض کارت پایان خدمت سربازی قدیمی از 22 مهر خبر داد.
سردار سرتیپ کریمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در این مرحله کارت های پایان خدمتی که بعد از سال 85 صادر شده است، تعویض خواهد شد.
وی با اشاره به تعویض بیش از یک میلیون و سیصد هزار کارت معافیت از دی پارسال تا تیر امسال افزود: افرادی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند به دفاتر پلیس بعلاوه 10 مراجعه نکرده اند می توانند تا پایان سال اقدام کنند.
جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: از تیر امسال کارت های معافیت قدیمی بی اعتبارست و دارندگان این کارت ها از دریافت گذرنامه و تسهیلات اداری محروم هستند.
سردار کریمی با بیان اینکه برای تعویض کارت های قدیمی با هوشمند، حداقل یک ماه فرصت لازم است، افزود: کسانی که به این طرح بی توجه باشند، در هنگام سفرهای خارجی و گذرنامه دچار مشکل می شوند.
یکنواخت شدن کارت های سربازی نیروهای مسلح، ایجاد تمرکز اطلاعاتی، افزایش ضریب امنیتی و غیرقابل جعل شدن آن و تسهیل در فراخوان نیروها برای گذراندن دوره های احتیاط و ذخیره از جمله مزایای تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت از سربازی با کارت های الکترونیکی و هوشمند است.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  



مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ###@وطنم جزین@### رایان چوب جاده های مه آلود عصر پادشاهان مهندس محی الدین اله دادی بلوچستان ««««« شب های تهران »»»»» تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر هستی تنهاااااا..... تراوشات یک ذهن زیبا رویای شبانه جـــــــــــــــــــــــــذاب شیطان در کمین گاه welcome to my profile Manna اواز قطره سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir یه دختره تنها خنده بازار شورای دانش آموزی شهرستان باور من......!!! نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ... baran عرفان وادب سکوت پرسروصدا ماه مهربان من یاور 313 رویای آشنا بی خیال همه چی تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... مناجات با عشق واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل bestha نوجوونی از خودتون your memoirs هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه ندای تنهایی من به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید پسران فراتر از گل دنیای دیگه ایه، این دل نوجون ها
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ