سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2 3 4 >

واژگونی مینی‌بوس در اتوبان قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در اتوبان قم ـ تهران خبر داد و گفت: در این حادثه 23 نفر مجروح شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، مهدی فراهانی با بیان اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تلاش کرده است به صورت کامل شهر، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را زیر پوشش امدادی قرار دهد، اظهار کرد: در 48 ساعت گذشته حوادثی در سطح جاده و روستاهای اطراف استان قم رخ داد که ماموران اورژانس 115 با حضور به موقع توانستند در محل حادثه به مجروحان امدادرسانی کنند.

وی با تبیین حوادث شاخص این مدت تصریح کرد: بنا بر تماسی که با مرکز اورژانس 115 برقرار شد، واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در کیلومتر یک اتوبان قم – تهران گزارش شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: پس از اعلام این گزارش به سرعت هفت دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و 23 مجروح این حادثه پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی افزود: بر اثر تصادف یک دستگاه خودرو  پراید با یک دستگاه خودرو پژو با یک عابر پیاده در روستای وشاره یک نفر دچار حادثه شد که با یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافت.

فراهانی از سقوط یک نفر در روستای تینوج خبر داد و گفت: پس از حضور ماموران امدادی اورژانس 115 مجروح این حادثه به یکی از مراکز درمانی منتقل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه سقوط دو نفر از موتور در حال حرکت خبر داد و اذعان کرد: این حادثه در کمربندی امام علی (ع) رخ داد که مجروحان حادثه پس از اقدامات درمانی اولیه به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند.

واژگونی پراید جان کودک سه ساله را گرفت

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به واژگونی پراید در کیلومتر 40 اتوبان قم - تهران اشاره و بیان کرد: در این حادثه کودک سه ساله به دلیل شدت جراحات و آسیب‌های وارده جان باخت و دو نفر دیگر مجروح شدند که برای ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه سرعت بالا و خواب آلودگی در جاده‌ها حادثه می‌آفریند، تصریح کرد: واژگونی پراید در جاده قمرود دو مصدوم بر جای گذاشت که ماموران امدادی اورژانس 115 پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، مصدومان حادثه را با دو دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر منتقل کردند.

فراهانی ادامه داد: یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو در میدان امام حسین (ع) به شدت با یکدیگر برخورد کردند که بر اثر این حادثه سه نفر مجروح شدند.

وی از دیگر حوادث شاخص این مدت را واژگونی پیکان در جاده اراک عنوان و ابراز داشت: این حادثه که بعد از امام‌زاده جعفریه به سمت سلفچگان رخ داد موجب شد سه نفر مجروح شده و یک نفر کشته شود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم برخورد یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو سواری را از دیگر حوادث این مدت ذکر و خاطرنشان کرد: در این حادثه سه نفر مجروح شدند که به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

فروش رب انار درجه یک چاهک

09123518649 فهیمی

 

خواص رب انار

خواص رب انار
 
 در کل، انار سرشار از ترکیباتی به نام «پلی‌فنول‌»ها است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL شده و اجازه نمی‌دهد صفحات چربی در عروق تولید شوند. فراموش نکنید که انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛
یعنی در هر 100 گرم از این میوه 240 میلی‌گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌گرم ویتامین c، 80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می‌شود. در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان منبع آهن نمی‌توان روی آن حساب کرد.

میزان قندش نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود.

 درباره پلی‌فنول‌ها باید بگوییم که آنها ترکیباتی هستند که در اکثر میوه‌ها و سبزی‌ها به خصوص شا‌توت و انگور قرمز وجود دارند و البته در انار بیشتر به چشم می‌خورند.

در ضمن، اسید آلارژیک یکی از مهم‌ترین ترکیباتی است که در میوه‌های دیگر کمتر دیده شده اما ویژگی انار و رب آن مربوط به وجود همین اسید است.
بعضی‌ها نسبت به خوردن این میوه و رب آن در طعم‌های مختلف حساسیت نشان می‌دهند ولی بهتر است بدانید که معده خود اسیدکلریدریک ترشح می‌کند. افراد معدودی هستند که با مصرف انار ترش یا رب انار ترش، معده‌شان دچار مشکل می‌شود زیرا ترشحات معده هر فرد نسبت به ترشی یک نوع عکس‌العمل نشان می‌دهد.

اسید معده فرآیند هضم غذا را به عهده دارد حال مصرف میوه‌های ترش زمانی مانع هضم غذا می‌شوند که فرد خود این علت را درک کند، یعنی مصرف رب انار ترش یا ملس یا شیرین بسته به ذایقه و تحمل معده هر فرد می تواند پیامدهای مختلفی داشته باشد و این موضوع به خوب و یا بد بودن رب انار بر نمی‌گردد.
در حقیقت، انار خواص فراوانی داشته و طبیعتا رب حاصل از آن نیز بدون فایده نخواهد بود زیرا حدود 100 سال است که دنیا به خواص انار و مصارف درمانی آن پی برده است.

 یادتان باشد که وقتی رب این میوه تهیه می‌شود، پلی‌فنول و اسیدآلارژیک آن در اثر حرارت از بین نمی‌رود و تنها ویتامین c آن کاهش پیدا خواهد کرد پس رب انار نیز ارزش غذایی بسیار دارد؛ البته اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شده باشد .

نظر()

  

 

میلاد باسعادت پاکیزه‏ترین خلق خدا، معدن لطف و صفا، گستره‏ی عظیم ولایت،
پناه درماندگان، امام علی النقی(ع) بر عاشقان سیره‏اش مبارک باد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مراسم جشن عید غدیر عید امامت و ولایت در سومین سال تاسیس مجمع نیکوکاران چاهک شب عید غدیر در دفتر این مجمع واقع در قم برگزار میشود


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

حضور زائران خانه خدا در شب جمعه در مشعرالحرام و حرکت به سوی سرزمین منا قابل ذکر است زائران در این شب همگی بر روی زمین و بدون چادر و سرپناه به عبادت گذراندند.
کد خبر: 281314
تاریخ انتشار: 06 آبان 1391 - 16:45

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

کد خبر: 281355
تاریخ انتشار: 07 آبان 1391 - 07:06
خراسان نوشت:

بر اساس دستور جدیدی که وزارت بهداشت به تمام شرکت های وارد کننده دارو ابلاغ کرده، از ابتدای آبان ماه درخواست برای واردات 118 قلم دارو از جمله استامینوفن، قرص های سرماخوردگی و ترامادول پذیرفته نخواهد شد.

وزارت بهداشت همچنین در این ابلاغیه، 170 قلم داروی دیگر را جزو اقلامی اعلام کرده که ممکن است به زودی واردات آن ها به کشور ممنوع شود.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

پرواز نخستین تاکسی هوایی کشور (+عکس)

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : با فرود دو فروند هلیکوپتر در فرودگاه محلی ارس نخستین پرواز ایرتاکسی کشور صورت گرفت.

به گزارش فارس، عصر امروز به مناسبت عید غدیر نخستین پرواز ایرتاکسی کشور با حضور مدیر کل تعاون ناجا در منطقه آزاد ارس به زمین نشست و تاکسی هوایی برای تردد سرمایه گذاران و گردشگران راه اندازی شد.

بر این اساس باند تازه تاسیس منطقه آزد ارس در جوار دشت گلفرج میزبان دو فروند هلیکوپتر مجهز و نو بود که در زمان 40 دقیقه هیئت متشکل از مسئولان کشوری و استانی و منطقه‌ای را از تبریز به منطقه آزاد ارس منتقل کرد.

ایرتاکسی گام اول برای توسعه ارتباط هوایی ارس

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم راه‌اندازی نیازهای ارتباطی سریع در این منطقه تاکید کرد.

صادق نجفی در نشست با مدیر کل تعاون ناجا و مدیران و روسای سازمان های استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از ارکان مهم توسعه ارتباط سریع بوده که همواره مورد تاکید سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: در گام نخست نخستینت پرواز ایر تاکسی کشور امروز در منطقه آزاد ارس اتفاق افتاد که رویداد مهمی برای توسعه این منطقه می باشد.

نجفی افزود: احداث فرودگاه محلی در برنامه سازمان منطقه آزاد ارس است که بزودی مراحل راه اندازی آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سالجاری بیش از 88 میلیون دلار کالا از گمرک منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف صادرات شده است گفت: مسیرهای ارتباطی سریع از جمله جاده مرند جلفا که با اتمام آن ارتباط با تبریز بصورت محسوسی کاهش می یابد از نیازهای ضروری برای تسریع در سرمایه گذاری و توسعه تولید در منطقه آزاد ارس است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: هم اکنون دغدغه ما برای سرعت دادن به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در ارس اتمام هرچه سریع‌تر اتوبان مرند- جلفا، اصلاح و کاهش شیب راه آهن تبریز - جلفا و کاهش زمان تردد به یک و نیم ساعت و احداث فرودگاه محلی ارس برای فرود هواپیماهای با 100 سرنشین است  که در صورت تحقق این پروژه‌ها تحول عظیمی در این منطقه روی می‌دهد.

نجفی با بیان اینکه در مدت هفت ماه نخست سال‌جاری 173 شرکت در حوزه‌های تجاری، تولیدی، بازرگانی و خدماتی در منطقه آزاد ارس ثبت شده است، گفت: مزیت‌های قانونی و منطقه‌ای ارس موجب شده تا در کمتر از دو سال فعالیت رسمی بیش از 70 واحد تولیدی تولیدات خود را به کشورهای حوزه cis  و کشورهای آفریقایی و اروپایی و آسیایی صادر کرده و بیشترین میزان ارزش افزوده را در بین مناطق آزاد کشور به خود اختصاص دهد.

وی افزود: این منطقه یکی از غنی‌ترین مناطق کشور در زمینه‌های گردشگری،تارخی و تمدنی و فرهنگی، تجاری و بازرگانی و کشاورزی است روند روبه رشد خوبی دارد، بنابراین با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در تحقق سریعتر اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند مساعدت بیش از پیش مسولان کشوری و بخش خصوصی هستیم.

وی خطاب به مدیر کل بنیاد تعاون ناجا در رابطه با نیازهای منطقه آزاد ارس با توجه به زمینه فعالیت تعاون ناجا گفت: دشت وسیع گلفرج زمینه ایجاد سردخانه، واحدهای فرآوری میوه و خشکبار و پایانه واردات و صادرات میوه و خشکبار را در این منطقه ایجاد کرده است که متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

نجفی گفت: این منطقه یکی از بهترین مناطق برای گسترش تولید محصولات کشاوری با اکنولوژی های مدرن است و در این زمینه برای تولید محصولات گلخانه ای یکصد هکتار زمین با خاک مرغوب در این خصوص راه اندازی کرده ایم که آماده واگذاری می باشد و بنیاد تعاون نیز می تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

وی آب رودخانه ارس را مزیتی بزرگ برای توسعه کشاورزی و اشتغالزایی دانست و تصریح کرد: ارس دومین رودخانه پرآب کشور بعد از کارون است و توسعه کشاورزی شمال غرب کشور در سایه بهره‌مندی از این نعمت الهی است.
 

توسعه سریع ارس مسرت بخش است

قنبرپور مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا نیز در این مراسم گفت: با وضعیت کنونی اقتصاد جهان توسعه این منطقه خوب بوده و اقدامات اساسی در آن در حال انجام است.

وی نخستین پرواز ایرتاکسی از تبریز به منطقه آزاد ارس را تبریک گفت و افزود: این اقدام توسط شرکت هلیکوپتری ایران که وابسته به بنیاد تعاون ناجا می باشد صورت گرفت.

قنبرپور در ادامه با اشاره به زمینه‌های فعالیت بنیاد تعاون ناجا گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری ما در حوزه معدن بوده و آماده همکاری در این زمینه هستیم.

انتقال آب از ارس لازمه حل مشکلات کشاورزی و آب شرب مرند و جلفا

محمد حسن‌نژاد ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی نخستین ایرتاکسی کشور در ارس گفت: علاوه بر نیاز اساسی به راه‌های مواصلاتی امن و سریع، تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های مرند و جلفا با انتقال آب رودخانه ارس از نیازهای اساسی این منطقه است.

وی گفت: مجوزهای قانونی این امر از وزیر مربوطه اخذ شده و برای اجرای این طرح بزرگ ملی به یک شرکت و یا بنگاه اقتصادی قدرتمند نیاز داریم و امیدواریم بنیاد تعاون ناجا در این امر مشارکت نماید.

محمد حسن‌نژاد افزود: این طرح با سه سال بازگشت سرمایه در صورت اجرا تحول بزرگی در حوزه کشاورزی شمال‌غرب کشور ایجاد می‌کند.

وی منطقه آزاد ارس را ظرفیت خوب استان دانست و ابراز داشت: ارس بازده مناسب برای رشد سرمایه‌گذاری را دارد.

نجفی به مشکل آب شرب شهرستان مرند اشاره کرد و گفت: سنگینی آب شرب شهرستان مرند در برخی از ایام به بالاتر از یکهزار می رسد در حالیکه بیشتر از سیصد فاجعه بار است.

وی گفت: با اجرای این طرح آب شرب 8 شهر و 81 روستای استان تامین خواهد شد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  


کد خبر: 281070
تاریخ انتشار: 05 آبان 1391 - 17:21
مدیرکل ثبت نام و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: بازگشت حجاج از بامداد دهم آبانماه تا بیست و نهم آبانماه انجام می‌شود. 

به گزارش پایگاه خبری سازمان حج و زیارت، حسن سرخوش اعلام کرد: تمام پروازهای برگشت نیز توسط دو شرکت هما و ماهان انجام خواهد شد و از فرودگاه های جده و مدینه منوره به مقصد 17 ایستگاه پروازی کشورمان انجام خواهد شد.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

رابطه نامشروع بازیکن معروف با خواهرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ناتاشا، خواهر گیگز طی مصاحبه ای با سان اعلام کرد که با برادرش به مدت 8 سال رابطه نامشروع داشته است. او که حالا از این کارش پشیمان شده، گفت: اشتباه بزرگی را مرتکب شدم . رابطه خودم را با شوهرش به خطر انداختم تا با برادرم رابطه داشته باشم.

 به نوشته پارس فوتبال ، اسپورت ای اس، این روزها خبرهایی به گوش می رسد، که حال همه را به هم می زد. ستاره های فوتبال باید با رفتارشان الگوی مردم باشند. رابطه نامشروع راین گیگز با خواهرش یکی از آن داستان هایی است که هر روز داغ تر می شود و مایه تاسف دنیای فوتبال است.راین گیگز در حال حاضر برای منچستریونایتد توپ می زند.

ناتاشا، خواهر گیگز طی مصاحبه ای با سان اعلام کرد که با برادرش به مدت 8 سال رابطه نامشروع داشته است. او که حالا از این کارش پشیمان شده، گفت: اشتباه بزرگی را مرتکب شدم . رابطه خودم را با شوهرش به خطر انداختم تا با برادرم رابطه داشته باشم.

وی در مصاحبه ای با سان گفت: امیدوارم همسرم مرا ببخشد. با این کارم شهرت رایان را هم به خطر انداختم. مطمئنم که او از افشای رازمان دیوانه خواهد شد. اما می خواهم همه چیز را درباره رابطه مان بگویم. حالا دیگر همه به من مثل یک احمق نگاه می کنند. کاش میشد مردم مرا طور دیگری ببینند. من هم مثل سایر آدم ها، یک آدم عادی هستم.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبلاگ

ویرایش

دوستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار ###@وطنم جزین@### رایان چوب جاده های مه آلود عصر پادشاهان مهندس محی الدین اله دادی بلوچستان ««««« شب های تهران »»»»» تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر هستی تنهاااااا..... تراوشات یک ذهن زیبا رویای شبانه جـــــــــــــــــــــــــذاب شیطان در کمین گاه welcome to my profile Manna اواز قطره سایت حقوقی (قانون ایران) www.LawIran.ir یه دختره تنها خنده بازار شورای دانش آموزی شهرستان باور من......!!! نــــــا کجــــــا آبـــــــاد دل مــــن ... baran عرفان وادب سکوت پرسروصدا ماه مهربان من یاور 313 رویای آشنا بی خیال همه چی تو هم یکبار بنویس تا ببینی نوشتن چه لذتی دارد... مناجات با عشق واصـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل bestha نوجوونی از خودتون your memoirs هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه ندای تنهایی من به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید پسران فراتر از گل دنیای دیگه ایه، این دل نوجون ها
ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ